Správa a údržba Pardubického kraje (SÚS PK) se stará o více než 900 kilometrů silnic II. třídy, o více než 2 200 kilometrů silnic III. třídy, o 806 kusů mostů, o 6 013 kusů propustů a dalšího majetku v účetní hodnotě okolo 7 miliard korun! Jedná se o úctyhodná čísla.Správa silnic v Pardubickém kraji trvale monitoruje technický stav silnic II. a III. třídy. Přesná analýza byla provedena v letech 2004, 2010 a 2016 a vyplývá z ní, že stav páteřní silniční sítě se zlepšuje. Naopak málo dopravně zatížené silnice III. tříd se kvalitativně propadají. SÚS PK má ovšem také na starost přípravy dálničních přivaděčů, které jsou nezbytné pro plynulou dopravu v našem kraji.

V jakém stavu jsou přípravy dálničních přivaděčů? Proč se ještě nezačaly stavět? Kolik peněz ročně správa silnic proinvestuje a jaká je ideální suma, aby se silnice v dobré kondici? Jaké jsou plány do budoucna? Jaké stavby jsou naplánované na další roky? Jak daří pro opravy silnic využívat evropské fondy? V jakém stavu budou silnice druhých a třetích tříd za dalších dvacet let? Jaká je role kraje v péči o silnice? Využívá kraj na opravy silnic dotace? Je těžké je získat? Je financování oprav silnic nastaveno dobře? Jak probíhá plán oprav silnic? V jakém stavu jsou mosty? Mělo by se nějakým způsobem měnit množství peněz, které na opravy míří? Jaké jsou nejpovedenější silniční stavby v pardubickém kraji za posledních dvacet let?

O těchto a dalších otázkách si budeme povídat s ředitelem Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslavem Němcem. Moderátorem rozhovoru je předseda Spolku pro výstavbu dálnic D35 a D43 Martin Kolovratník.

Online rozhovor sledujte živě v neděli 26. září od 18:30 na našem Facebookovém profilu ZDE