Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) tento týden oznámilo, že získalo územní rozhodnutí k výstavbě téměř 17 kilometrů dlouhého dálničního úseku D35 Opatovec – Staré město. Je to další skvělá zpráva, která přichází téměř současně s předáváním staveniště zhotoviteli v úseku Opatovice nad Labem – Časy a v návaznosti na předání úseku Časy – Ostrov v prosinci minulého roku. Přesto vše se musíme mít stále na pozoru. Proč? Čtěte!

 

Pojďme popořadě. Podle aktualizovaného harmonogramu by stavební práce na úseku Opatovec – Staré město měly začít v roce 2023. Myslíme si, že je pro představu je důležité zmínit, že zde bude celkem postaveno 17 mostů o souhrnné délce 700 metrů, včetně jednoho železničního mostu. I kvůli tomu bude výstavba trvat čtyři roky a první motoristé by se tak mohli po tomto úseku projet v roce 2027.

 

Předpokládané náklady na výstavbu tohoto úseku jsou přibližně 8,15 miliardy korun (bez DPH). Součástí stavby je i ražený tunel Dětřichov, který bude se svou délkou téměř čtyř kilometrů nejdelším českým dálničním tunelem. V tunelu jsou navrženy dva dvoupruhové tubusy. Tunel by tak měl mít dohromady čtyři pruhy. Zbývá snad už jen dodat, že v současnosti je uvažováno o maximální povolené rychlosti 100 km/h.

 

Máme velikou radost, že ŘSD udělalo další významný pokrok v přípravě. Nicméně jak jsme již avizovali – musíme se mít stále na pozoru. Územní rozhodnutí zatím totiž není v právní moci. Stavební úřad rozesílá vydání územního rozhodnutí všem účastníkům řízení a čeká, až se mu vrátí dodejky. Jakmile úřadu dorazí poslední dodejka, stanoví lhůtu 15 dní na námitky a 15 dní na nabytí právní moci. ŘSD tak předpokládá, že z kraje května by mohlo být územní rozhodnutí v právní moci. Samozřejmě pouze pokud se nikdo neodvolá.