Pardubice patří se svými více než devadesáti tisíci obyvateli mezi největší města České republiky. Sídlí zde Univerzita Pardubice a také celá řada významných firem, které zajišťují práci pro Pardubáky, ale i pro obyvatele z blízkého okolí. Pardubice tak logicky tvoří ekonomické a společenské srdce našeho kraje. V letošním roce město hospodaří se zhruba 2,762 miliardami korun, což je přibližně o 300 milionů méně než v předchozím roce.  

Z tohoto pohledu tak zůstává otázkou, v jakém stavu jsou velké projekty jako je budování inteligentního dopravního systému, rekonstrukce Památníku Zámeček, výstavba Centrálních polytechnických dílen a Galerie města Pardubic v Automatických mlýnech či oprava nadjezdu Kyjevská, výstavba terminálů B a Jih. V rozpočtu město počítá i s dopravními opatřeními včetně kanalizace v ulici Na Spravedlnosti, s revitalizací letního stadionu, s přípravou stavby parkovacího domu u Multifunkční arény.

Může si město tyto investice opravdu dovolit? Jak se pokles v rozpočtu podepsal na rozvoji města? Co se městu pod vedením primátora Martina Charváta povedlo? Co by naopak řešil zpětně jinak? Jak ovlivňují dopravní stavby chod krajského města? Spolupracuje město se státními investorskými organizacemi – Správou železnic, Ředitelstvím silnic a dálnic nebo Ředitelstvím vodních cest? Zvládnou Pardubice realizovat velké investiční akce ze svého rozpočtu samy? Jak Pardubicím pomáhá stát? Kdo a jak vymýšlí strategii silničních ostrůvků? A co hodlá město dělat se sdílenými koly a koloběžkami, které značnou část obyvatel štvou?

O těchto a dalších otázkách si budeme povídat společně s primátorem Statutárního města Pardubice Martinem Charvátem. Moderátorem rozhovoru je předseda Spolku pro výstavbu dálnic D35 a D43 Martin Kolovratník.

Online rozhovor se uskuteční v neděli 19. září v čase 18:30 – 19:00 a můžete ho sledovat živě na našem profilu ZDE.