Jen málokterý vynález ovlivnil svět dopravy tak, jako právě jízdní kolo. Jeho první model byl představen již více než před 200 lety a od doby se kolo stals jedním z nejpopulárnějších a nejrozšířenějších dopravních prostředků vůbec. Velké oblibě se těší zejména ve městech, kdy bývá jízda na kole nejrychlejším a nejspolehlivějším řešením. V poslední době jsme zejména ve velkých městech svědky rozmachu alternativních dopravních prostředků, jako jsou například sdílené koloběžky, elektrické skútry nebo segway. Pravdou ovšem zůstává, že většina českých měst není k jejich provoz přizpůsobena. Teprve až v posledních letech se politici snaží tento historický dluh dohnat nejenom z pohledu chybějících zákonů, ale také z pohledu nedostatečné infrastruktury. Kilometry cyklostezek rostou doslova jako houby po dešti, ve městech vznikají speciální pruhy vyhrazené pouze pro cyklisty, klade se podstatně větší důraz na bezpečnost a vzniká také potřebná související infrastruktura.

Je však opravdu všechno tak růžové, jak se zdá? Nepodporují města příliš cyklisty na úkor řidičů? Co mohou česká města udělat pro spokojenější život svých obyvatel? A kde bychom se mohli inspirovat? O těchto otázkách si budeme povídat ve čtvrtek 1. července v čase 18:30 – 19:30 v online rozhovoru s Jaroslavem Martinkem z iniciativy CityChangers. Moderátorem rozhovoru bude Martin Kolovratník předseda Spolku pro výstavbu dálnic D35 a D43.

SLEDOVAT ROZHOVOR ŽIVĚ