V Moravské Třebové se dnes uskutečnilo pracovní setkání s názvem „Dálnice D35 a D43 – aktuální stav přípravy a harmonogram výstavby“, které zorganizoval Spolek pro výstavbu dálnic D35 a D43. Předseda Spolku Martin Kolovratník přizval k diskuzi ředitele SFDI Zbyňka Hořelicu, ředitele Odboru strategie MD ČR Luďka Sosnu, ředitele Správy Pardubice ŘSD Bohumila Vebra, ředitele Závodu Brno ŘSD Davida Fialu a zástupce samospráv Pardubického, Olomouckého a Jihomoravského kraje. 

 
„První dva úseky D35 se blíží k realizaci a dalších šest úseků čeká na získání územního povolení. Bohužel dosud není vyřešené napojení trasy od Starého Města směrem do Mohelnice, kde není příprava hotova. A právě v této souvislosti dnes zazněly velmi důležité informace, které nám sdělili zástupci Olomouckého kraje a ministerstva dopravy,“ říká Martin Kolovratník a dodává: „V současné době se pomalu dokončuje proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí, tzv. EIA, který bude hotový letos v březnu. Jakmile bude mít ministerstvo posudek hotový, začne ihned zakreslovat přesnou mapu trasy společně s Olomouckým krajem.“
 
Dalším z témat pracovního setkání byl způsob řešení budoucího propojení dálnic D35 a D43. „Otevřeli jsme téma napojení dálnice D43, která bude spojovat Pardubický a Jihomoravský kraj, na budoucí dokončené úseky dálnice D35. V současné době je příprava dálnice D43 prakticky úplně na začátku, protože veškeré přípravné práce byly limitovány tím, že Jihomoravský kraj neměl až do závěru loňského roku, na rozdíl od Pardubického kraje, schválené Zásady územního rozvoje. Schválení tzv. ZÚR v praxi znamená vymezení koridoru, kterým povede budoucí trasa dálnice. Ta ovšem není zakreslena přesně a detailně. V současné době tak existuje dokonce osm různých variant vedení trasy, se kterými se bude muset Jihomoravský kraj vypořádat. Z tohoto důvodu lze očekávat problémy a různá zdržení,“ vysvětluje předseda Spolku Martin
Kolovratník.
 
„Osobně si myslím, že bychom měli výstavbu dálnice D43 zahájit, jakmile to bude jenom možné. Nemohu ignorovat volání oblastí Boskovicka nebo Letovicka, kterým by se zprovozněním dálnice velmi ulevilo. Trasu D43 lze rozdělit na dvě části. První severní část – od D35 po obec Bořitov – a jižní od Bořitova až k D1. V trasování severní části máme poměrně jasno, navíc zde nemáme téměř žádné územní problémy. Z tohoto důvodu jsem dnes navrhl, abychom přípravy na výstavbu dálnice D43 začali od severu směrem k jihu, tedy od Moravské Třebové směrem na Bořitov. Jedná se o úplnou změnu strategického přístupu. Ministerstvo dopravy je tomuto návrhu nakloněno a proto jsem rád, že můžeme začít přípravy alespoň severní části dálnice D43,“ uzavírá Martin Kolovratník.